LINTRAC 80
Technoológia ZF a know-how Lindner
Lintrac v sebe spája najnovšiu technológiu plynulo meniteľnej prevodovky ZF s jednoduchým a prakticky orientovaným konceptom ovládania od spoločnosti Lindner. Desaťročia skúseností dvoch spoločností sa týmto spájajú do jedného efektívneho a kompaktného vozidla. Ak hľadáte vysokovýkonný traktor, ktorý je zároveň veľmi dobre manévrovateľný; potom ste to našli tu s Lindnerom.
Motor Perkins Synchro s objemom 3,6 litra poskytuje výkon 74,7 kW / 102 HP. Ponúka enormný krútiaci moment 430 Nm pri 1 500 otáčkach za minútu s veľmi strmým nárastom krútiaceho momentu o viac ako 40 %. Tieto vlastnosti zaisťujú výkonné správanie pri štartovaní na svahoch a pri ťahaní. Filter pevných častíc dosahuje úroveň výfukových plynov 5. To je porovnateľné s emisnou triedou EURO 6 platnou pre osobné a nákladné autá.
TMT09 je prvá plynulá prevodovka, ktorá bola špeciálne vyvinutá pre výkon PTO od 70 do 100 k. Kompaktná ľahká konštrukcia bola obzvlášť dôležitá. Prevodovka pracuje obzvlášť efektívne vďaka prevažne mechanickému prenosu sily s nízkou hydrostatickou zložkou. Jazda je plynulá od -20 do +43 km/h so zníženými otáčkami motora. 4-rýchlostný zadný vývodový hriadeľ s ovládaním rozbehu pracuje voliteľne pri 430/540/750 / 1 000 ot./min.
Hydraulika Lintrac pracuje s axiálnym piestovým čerpadlom, ktoré plynule reguluje hydraulický výkon od 4 do 88 l/min (voliteľne aj 100 litrov). Vždy sa dopravuje presné množstvo potrebného oleja. Tým sa eliminujú straty energie. Ovláda sa pomocou multifunkčného joysticku na lakťovej opierke LDrive. Predná hydraulika je k dispozícii s EFH a EFD: elektronické ovládanie predného tlaku reguluje zdvih a tlak pri práci so snehovým pluhom. Elektronické ovládanie tiahla EHR v Lintrac je vybavené AHC. Rovnako ako všetky vozidlá Lindner, aj Lintrac má samostatný prívod oleja pre hydrauliku/riadenie a prevodovku.
Lintrac je prvý štandardný traktor s riadenou zadnou nápravou. Pri vývoji mohol Lindner stavať na desaťročiach skúseností s riadením 4 kolies v horskom poľnohospodárstve a komunálnom použití s transportérom Unitrac. Používajú sa tu mimoriadne stabilné kĺbové puzdrá vyrobené zo železa s guľôčkovým grafitom. Na želanie sa zadná náprava môže natáčať až o 20°, čo dáva Lintracu manévrovateľnosť, ktorá bola predtým pre traktory nedosiahnuteľná.
Lintrac je mimoriadne obratný aj bez riadenej zadnej nápravy. Vďaka kompaktnému rázvoru a uhlu natočenia volantu 52° vpredu dosiahol priemer otáčania 9,5 m. S riadením 4 kolies sa dosiahne senzačný priemer priemeru otáčania menej ako 7 m. Zadné kolesá sú natočené až o 20°. Možné je aj „krabie riadenie“.
Rozmery a hmotnosti:
- Celková hmotnosť - 6900 kg
- Max. zaťaženie zadnej nápravy - 4600 kg
- Max. zaťaženie prednej nápravy - 3000 kg
- Rázvor - 2304 mm
- Čiastočná výška od stredu zadnej nápravy - 1702 mm
- Dĺžka so štandardnými pneumatikami - 3610 mm
- Vonkajšia šírka so štandardnými pneumatikami - 1978 mm
- Výška so štandardnými pneumatikami - 2450 mm
Všetky informácie sa týkajú verzie s riadením zadnej nápravy.